środa, 19 października 2016

ZASADY ZWIĄZKU, oraz jak poradzić sobie z rozstaniem, czy w ogóle warto być w związku?

Znowu na kafeterii udzielam porad sercowo, życiowych. Trochę nie podoba mi się ta moja tendencja do wymądrzania się, ale napiszę to też tutaj:

W związkach zawsze się jest częściowo zależnym od drugiej osoby, czasem więcej niż częściowo.
Niektórzy bez reszty oddają się związkom, myślą o swojej drugiej połówce więcej niż o sobie samym, dbają o tą osobę bardziej, zapominając o swych potrzebach, pragnieniach. Jedynym pragnieniem jest być przy tej drugiej połówce. Inni mają normalne życie, a związek jest dodatkiem, jest częścią ich perfekcyjnego życia. Mają studia, pracę, mieszkanie, samochód, przyjaciół, fitness, chłopaka/dziewczynę. A potem nagle trach rozstanie + zdziwienie albo ślub.

Ogólnie to nie służy. Związki nie służą jednostce do wyjątkowego rozwoju. Co najwyżej do przeżycia spokojnego, szczęśliwego (mniej lub bardziej) życia.


 W drugiej osobie nie można pokładać żadnej nadziei.
Zdradzić/ zostawić / wykorzystać może nawet współmałżonek. Porzucenie nie jest ani Twoją winą ani nie masz na to wpływu. To na co masz wpływ to na swoje myślenie - nadawanie znaczeń różnym sytuacjom. Od Ciebie tylko zależy czy będziesz się z rozstania śmiać czy płakać.

Ogólnie o związkach coś więcej, bo ja od razu przeszłam do rozstań -  a no przeszłam, dlatego, że to temat głównie przewijający się na kafeterii. Przecież szczęśliwe, zakochane dziewczyny nie piszą - są zajęte. Dopiero jak pojawią się kłopoty...

o związkach :
najważniejsze - ja popełniałam ten błąd  - przestawałam być sobą !
a przecież w tym się zakochiwali/ zauroczyli

1.BYĆ SOBĄ - nie dla nich, a dla SIEBIE
w momencie, gdy poczujesz się niekomfortowo być może właśnie zaczynasz się zatracać.

być może zmieniłaś nawyki, może przestałaś pić, a może zaczęłaś biegać, może zaczęłaś ćpać albo nosić obcasy.
NIE IDŹ TĄ DROGĄ!

2. NIE ZMIENIAJ SIĘ  - być może się rozstaniecie, co wtedy? będziesz nową wersją siebie czy starą? co przy kolejnym związku?
miałam koleżankę, która co chłopak to zmiana koloru włosów byle się przypodobać.

3. BĄDŹ EGOISTKĄ ! - zdrowy egoizm, a chory egoizm? chory egoizm to jakbyś wykorzystywała facetów, ale nawet wtedy, gdy kobieta jest piekna manipulatorką facet się nie obrazi.
Zdrowy egoizm nie polega jednak na wykorzystywaniu nikogo. Po prostu o dbaniu o siebie w pierwszej kolejności.

4. NIE OBNIŻAJ STANDARDÓW - czy to jeśli chodzi o wygląd czy zachowanie - wady w końcu mogą zacząć Cię denerwować. U mnie tak było. Wielokrotnie. Z początku dawałam szanse komuś , komu nie powinnam.

5. ZASTANÓW SIĘ czy związek w ogóle jest Ci potrzebny i jeśli tak do jakich celów ?
zastanów się dobrze. Nie patrz na koleżanki, ile z nich wyszło już za mąż i z dumą pawia mogło zmienić wreszcie status na fejsbuku oraz nazwisko tamże. Albo utrudnić sobie życie dopisując długaśne nazwisko słodkiego męża do swojego nazwiska.
Zastanów się czy naprawdę chciałabyś już teraz mieć męża? mieć bobasa? Wiem to niby nic niezwykłego i nawet nastolatki dają sobie z tym radę. Ale pomyśl ponownie. Masz tyle lat ile masz i wciąż jesteś sama/ bezdzietna. Zatem było pewnie coś co Cię zajmowało? Co to było? masz pasję?


*6. TESTUJ -  jesteś w super związku? dopiero zaczynacie się spotykać? a Tobie zależy? sprawdź go.
nieważne jak wiernego udaje, jak zakochany jest, czasem piękna kobieta potrafi zawrócić mu w głowie. sprawdź czy mu zawróci. zaufanie to podstawa? chcesz zostać ze złamanym sercem? droga wolna.




Tak naprawdę kochać powinniśmy tylko samych siebie i tylko sobie ufać. Choć nie zawsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz